Other ResourcesOnlineArkivetInterstellar AllianceBabCon

Organisation

Hur ser organisationen ut och vilka ligger bakom det hela?

Kort historik och information

Den 1:e juni 1999 bestämde Daniel och Asbjörn att vi skulle skapa en förening för vår verksamhet. Vi kontaktade RSV (RiksSkatteVerket) för information om ideella föreningar och redan den 28:e juni 2000 blev vi registrerade(!) Hur föreningen ser ut kan du läsa om på den här sidan. Det dokument som beskriver våra stadgar är i slutfasen. Detta är den senaste versionen av stadgarna, den senaste är reviderad efter mötet och kommer att läggas ut så snart den är uppdaterad. Alla är välkomna att kommentera stadgarna. Skicka gärna kommentarer till staff@babcon.org.

Styrelsen

På andra försöket lyckades vi den 25:e februari 2001 välja vår andra styrelse, och om vi inte byter dag för Årsmötet kommer vi att sitta till den 2:a februari 2002. Det var ett hårt möte för till flera av posterna fanns det flera frivilliga och omröstning måste till. Men till slut valdes alltså nedanstående personer!

Styrelsen skall bestå av följande personer:

Titel

Namn

Kontakt

Beskrivning

Ordförande

Asbjörn Nejman

sheridan@babcon.org

Ordförande skall koordinera samtliga funktioner. Vid oenighet i styrelsen skall ordförande avgöra vilket beslut som skall gälla. Ordförande har det yttersta ansvaret för föreningens skötsel.

Vice Ordförande

Daniel Petzén

sinclair@babcon.org

Vice ordförande skall vid ordförandes frånvaro tjänstgöra som delegerad ordförande. Om ordförande avstår från sin utnämning skall vice ordförande ersätta ordförande med exakt samma plikter till dess att styrelsen utsett en ny ordförande.

Kassör

Mats Pekkari

vir@babcon.org

Kassören skall se till att alla relevanta utgifter och inkomster bokförs i den utsträckning som RSV föreskriver för en ideell förening. Kassören skall dock alltid minst bokföra inkomster och utgifter som har relevans ör föreningen. Detta skall ske i form av notering och kvitto eller räkning för att styrka transaktionen.

Sekreterare

Adam Thorp

namnlös@babcon.org

Sekreteraren är primärt ansvarig för mötesprotokoll, men även för faktainnehåll och relevans i andra publikationer, primärt hemsidan.

Webansvarig

Jim PeMelin

lennier@babcon.org

Den webansvarige skall vara tekniskt och funktionellt ansvarig för föreningens hemsida. Grafik, animering, layout, teknik, programmering och upplägg skall styras och/eller skapas av den webansvarige. Generellt sett skall alltid den webansvariges röst väga tungt i beslut angående de detaljer om hemsidan som faller inom hans eller hennes ansvarsområde. Den webansvarige skall dock alltid rätta sig efter styrelsens majoritetsbeslut.

Lokalansvarig

Mats Pekkari

vir@babcon.org

Lokalansvariges första uppgift är att anordna lokal för aktiviteter som BabCon, styrelsemöten och liknande aktiviteter. De ekonomiska aspekterna skall samordnas med kassören.

PR-ansvarig

Nic Walsh

galen@babcon.org

Definition kommer.

Bidragsansvarig
här har man faktiskt chansen om man vill hoppa in i styrelsen! En aktiv bidragsansvarig eftersökes. Intresserade mailar med fördel till Sheridan.

Asbjörn Nejman

sheridan@babcon.org

Definition kommer.

Udda

Robert Fridén

bester@babcon.org

En udda.



Här kan du läsa om personerna i styrelsen.

Tillbaks till huvudsidan

Senast modifierad: 2001-03-07 av Sheridan